Aug 26, 2018

Aidiladha (mine version)

Assalamualaikum

So.. macam mana raya korang?

Aku biasa biasa since tak ramai orang ada dekat rumah. Al maklum, Aidiladha orang kurang nak ziarah menziarah since masing masing sibuk dekat surau untuk sesi korban and pagi tu aku hanya duduk dekat rumah layan tetamu since kakak tiri nombor 4 datang ke rumah pagi pagi lagi. So aku kenalah tolong ma dekat dapur memandangkan aku satu-satunya anak perempuan dia di rumah tu (kakak aku beraya rumah mentua).

Memandangkan hanya dua orang kawan aku yang free, aku ajak diorang (nimnim aka hanim, yaya aka alia) balik rumah Tokmek (nenek; kelantan) dekat kampung Che Lijah. Dungun jugak aku tak ada kampung jauh (Alhamdulillah). What I love if I go to my grandma house is she served ketupat daun palas and Nasi impit kuah kacang. Both are my favourite food during hari raya and I don’t have to request. Everything is ready on the table. Tiap tiap tahun dia akan buat menu sama sebab dia tahu cucu dia suka makan nasi impit kuah kacang and ketupat daun palas dia. Tapi itu sampingan jerrr and dia akan masak makanan lain contoh macam nasi dagang ke nasi minyak ke. Haa camtu la. K hidup memang ceria dengan makanan thats why aku gain weight banyak. Bwerk.

Lepas asar, around 5 tapi aku tak ada dekat rumah hahaahahaha no body cares. Rumah aku ada buat BBQ tapi aku hela ke lain. Sampai sampai je semua dah siap hahahha. Tapi niat nak balik awal tu ada tapi terbabas and I don’t how can they end everything so fast. Since everything start at 5 and I’m back around 6.30 ke diorang mohong start pukul 5. So yes, I tak kena marah 👽. It the most luckiest moment. Ala kalau ada dekat situ macam sama jugak tak ada buat apa. Geng geng lelaki je yang kerja mengibas. Perap ayam semua dah settle malam raya. Hehehe. 

Tahun ni memang aku beraya bertiga dengan Nimnim dan Yaya. So another two is cannot joined us since Niknik in KL. She just leave for 1 day and Lekha was celebrating Akikah for her nephew. I didn’t go since maybe her family buat dekat surau (obviously). Memang macam ginilah hidup tak berteman ramai hahahaha sodeh. So we decided to spend time together at pantai. First we just drive along the beach until the end which is my favourite port infront of UiTM Dungun, Teluk Gadung. Then we uturned for going to Teluk Bidara, Seberang Pintasan which is the second famous beach at Dungun. During that day, lighting was on point. I just love my picture than the others kakakakakaaka.

So thats all my sharing and tata. 


No. I didn’t wear baju kurung like past years since the weather is so hot and I have to help my mum at the kitchen so just wear shirt and jeans is easy for moving around. 

No comments:

Post a Comment

Don't Spam. Positive words only, pretty ♥