Sep 8, 2018

Story telling/Kawan

Assalamualaikum

Hello im back with another content. Apa erk nak cakap untuk intro rasa awkward hahaha !!

In my life kan, aku rasa sekarang ni baru aku rasa bahagia dengan kawan. When I feel happy its mean that friends was not biasa biasa. They are really super extraordinary. Mereka layak di panggil keluarga. Aku bersyukur gila dalam hidup aku ada kawan and they accepting me in their life.

I bit emotional during creating this entry because I do have worst experience in friendship.

Masa sekolah menengah, aku tersisih dari kawan kawan sekelas since mereka berduit, pandai, jenis suka gurau gurau kasar, satu kepala sementara aku tak ada apa. Aku sendiri pun tak ingat bila masa gurau gurau dengan kawan kawan masa sekolah. Hahaha. So I realize I do not have friends when I was in form 5.

Aku ada je kawan. Hani Lekha Salihah (sama umur tapi lain kelas lain blok). Alia, Puteri (muda setahun dari aku). Tapi kawan sekelas tak ada since aku dipinggirkan. Hahahahhaa so sebab tu dulu aku selalu tak pergi sekolah and malas nak pergi sekolah. Entah kenapa aku rasa tak menyesal langsung.

Dalam kelas tu sepatutnya ada kawan. Dia tak berapa nak bergaul dengan orang then dia pun kena pinggir dengan member (classmate, kembar) sebab dapat member baru (student baru). So we both be a good friends. Rehat sama sama and I always back up dia bila dia kena ejek dengan junior sebab badan besar hahaha.  But then, masa siapkan kerja kursus account semuanya berubah. Our classmates semua tertumpu pada dia sebab dia paling menyerlah, pandai buat kerja kursus tu and kembar dengan budak baru pun rapat balik dengan dia.

So lepas pada tu, she no longer with me. Until one day, aku sentap gila dengan dia. Bila ajak rehat sama (sebab memang tak ada kawan k) dia cakap tak nak rehat, so me just ouh okay. Takkan nak paksa. Tapi lepas dia keluar dengan kembar and budak baru tinggal aku seorang dalam kelas. Tapi masa tak dibenarkan duduk dalam kelas waktu rehat tapi aku peduli apa. Aku rehat dekat koperasi beli air kotak then balik ke kelas, tidur.

Bosan betul hidup aku ...

Pernah aku minta tolong budak kelas aku ajarkan maths been ignored. Hahahahahaha lepas tu aku balik tempat duduk aku dengan rasa hampa. Turn Bahasa Inggeris, penuh meja keremun dekat aku. Blergh.

Pernah masa sekolah rendah, aku kena hina. Orang kutuk kutuk aku belakang. K dari zaman dulu lagi budak budak kecik memang kaki kutuk so jangan pelik zaman sekarang pun ada. Tiber ! . She is the same person yang ignore aku masa minta ajar maths tu. she look innocent, pale, always have health problem but I now realize dia manusia paling hipokrit. Dulu aku boleh je ignore dia suruh orang jangan kawan dengan aku sebab busuk, kuat peluh, comot.. sekarang bila dia dengan kakak dia (kawan kakak aku) komplot fitnah aku and nak buat aku dengan kakak aku gaduh, I can’t deal anymore. Entahlah kenapa aku baik sangat dengan orang yang dah kutuk aku macam macam. Yes dulu sebab aku susah, baju sekolah pun sepasang je dan aku seorang yang kuat berpeluh tapi hari hari basuh baju sekolah.

I still remembered everything until now. Thats why I do not believe second chances even third. Bullshit !  Hahahhaha (Astagfirullahal’azim)
Weh I read a guy tweet about saving someone life. His situation actually same with me but I do save my ex friend. Cerita dia, masa form 4 si yang hina aku tu pengsan during exam. So Im the one who panic and pergi bilik guru raup muka dia dengan air but dia berterima kasih dekat member yang tak buat apa apa. Aku dengan yang lagi seorang tolong, tak dapat any “thank you” pun dari dia. So hahaha jela. Bukan nak mintak sangat at least, berterima kasihlah dekat orang yang betul.

So now I am more happier than before. Gathering with my long lost friend issa great. Takdelah long lost sangat pun even hari hari jumpa kat perhimpunan. Hahahhaha !! Over betul.

Tapi selain dari kes kawan kan, tak kurang classmate biadap. Kau bayangkan disebabkan mulut orang lain aku yang kena. Dia macam gini perempuan A ni membawang dengan aku pasal geng geng B lepas tu perempuan A dia cakap benda tak elok pasal geng geng B. Tapi masalahnya dia cerita dekat geng geng B kira report cerita palsu. Benda yang dia cerita kutuk tu, dia cakap aku. Then geng geng B tak puas hati dengan aku disebabkan cerita palsu tu. Mulalah dia hina hina kerja mak aku. Tapi kenapalah aku tak balas balik cakap anak angkat ke? Muka macam jemput jemput ke?  Tapi hidup ni kan kalau layan orang bodoh, kita pun akan bodoh sekali. So ignore walaupun hati kau nak meletup orang hina mak kau.

In my content, I would like to say becareful with people around you, becareful when in choosing a friend. Walaupun dia bertudung labuh, muka baik, lemah ke apa kita tak tahu hati dia macam mana. Aku dah lama sangat pendam sampai orang buat jahat pun aku still buat baik end up aku tak mampu tahan, dah hampir nak celupar dah. So bila kau nampak orang tu ada tanda nak kenakan kau, hipokrit depan kau, baik kau tinggal je. Biar orang nampak kau alone dari kau fake bahagia depan orang tapi hati kau sakit. Tak rugi pun weh. You deserve better life and better friends. So nasihat aku, cari kawan yang betul betul sayang kau, yang betul betul hargai kau. Serius, kalau kau jumpa ni kau akan rasa happy bila berada kelompok mereka ❤️

I just throwback my primary & secondary school time that I think it was a really worst bad annoying memories. Hope everything will not going happen again. I am very happy with my life right now.

No comments:

Post a Comment

Don't Spam. Positive words only, pretty ♥